Bars - paski
Info
Zależności:
- PermMem
- View
Implementacja:
Bars.d na GitHubie
Ten pakiet bardzo ułatwia dodawanie nowych pasków, dla wyświetlania np. wytrzymałości.
Inicjalizacja
Zainicjuj za pomocą flagi LeGo_Bars
.
Funkcje
Note
Jeśli prototyp GothicBar
jest wybrany jako typ początkowy (GothicBar@
jako konstruktor), paski użytkownika są wizualnie nie do odróżnienia od tych używanych w Gothicu.
Bar_Create
Bar_Create
Tworzy nowy pasek z instancji konstruktora.
Parametry
var int inst
Instancja konstruktora klasyBar
Zwracana wartość
Funkcja zwraca handler do nowego paska.
Examples
var int bar; bar = Bar_Create(GothicBar@);
Bar_Delete
Bar_Delete
Usuwa pasek z ekranu i pamięci.
Parametry
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
Bar_SetMax
Bar_SetMax
Zmienia maksymalna wartość paska, ale nie aktualizuje jego długości (tylko Bar_SetPercent
, Bar_SetPromille
i Bar_SetValue
to robią)
-
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
-
var int max
Nowa maksymalna wartość
Bar_SetValue
Bar_SetValue
Ustawia wartość paska.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int val
Nowa wartość paska
Bar_SetPercent
Bar_SetPercent
Ustawia wartość paska, ale w procentach (0..100).
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int perc
Nowa wartość paska w procentach
Bar_SetPromille
Bar_SetPromille
Ustawia wartość paska, ale w promilach (0..1000).
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int pro
Nowa wartość paska w promilach
Bar_Hide
Bar_Hide
Ukrywa pasek, ale go nie usuwa.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
Bar_Show
Bar_Show
Wyświetla pasek ponownie po użyciu Bar_Hide
.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
Bar_MoveTo
Bar_MoveTo
Przenosi pasek do danej pozycji wirtualnej.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int x
Nowa pozycja w osi xvar int y
Nowa pozycja w osi y
Bar_MoveToPxl
Bar_MoveToPxl
Przenosi pasek do danej pozycji wyrażonej w pikselach.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int x
Nowa pozycja w osi xvar int y
Nowa pozycja w osi y
Bar_SetAlpha
Bar_SetAlpha
Ustawia przezroczystość paska.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int alpha
Wartość przezroczystości (0..255)
Bar_SetBarTexture
Bar_SetBarTexture
Ustawia teksturę wartości paska.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var string barTex
Nowa tekstura
Bar_SetBackTexture
Bar_SetBackTexture
Ustawia teksturę tła paska.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var string backTex
Nowa tekstura tła
Bar_Resize
Bar_Resize
Zmienia rozmiar istniejącego paska.
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int width
Nowa szerokośćvar int height
Nowa szerokość
Bar_ResizePxl
Bar_ResizePxl
Resize existing bar (in pixels).
var int bar
Handler zwrócony przezBar_Create
var int x
Nowa szerokość w pikselachvar int y
Nowa szerokość w pikselach
Przykłady
Note
Ten pakiet zakłada podstawowe zrozumienie modułu PermMem.
Dedykowany pasek doświadczenia
Pakiet Bars implementuje klasę Bar
. Która wygląda tak:
GothicBar
jest paskiem, który naśladuje standardowy pasek używany w grze. O wiele łatwiej jest skonfigurować nową instancję przy użyciu tego prototypu. GothicBar
bez zmian można znaleźć jako instancję GothicBar@
, którą użyliśmy do stworzenia paska w powyższym przykładzie. GothicBar
znajduje się na środku ekranu i wygląda tak samo, jak pasek wyświetlany podczas nurkowania.
Note
Jest to tłumaczenie artykułu napisanego oryginalnie przez Gottfrieda i Lehone i umieszczonego w oficjalnej dokumentacji pakietu LeGo.